Ostatnia aktualizacja:
14.03.2019
Najlepiej widoczne
w MS IE 6.0
1024x768
© Copyright 2005-2019
|
|
|
Doradztwo: informatyka, audyt, analiza, decyzja, decyzji, ERP, wdrożenie, integracja
Rola doradcy może być różna - w zależności od oczekiwanego przez Klienta modelu współpracy.
Doradca może wystąpić w charakterze:
- Rzeczoznawcy recenzującego planowane i opracowane przedsięwzięcie
usprawniające.
W tej roli doradca występuje, kiedy kierownictwo dysponuje opracowanym uprzednio we własnym zakresie
rozwiązaniem lecz potrzebuje weryfikacji poprzez niezależną ocenę własnej koncepcji działania.
- Diagnosty, którego zadaniem jest ustalenie problemów utrudniających organizacji
sprawne działanie i rozwój - a także ustalenie pierwotnych przyczyn takiego stanu rzeczy.
Doradca-diagnosta następnie proponuje metody i scenariusze poprawy sytuacji.
- Wykonawcy usługi eksperckiej jednoznacznie zdefiniowanej przez zlecającego,
który oczekuje precyzyjnych odpowiedzi na wyspecyfikowane przez siebie, konkretne pytania.
- Klasycznego doradcy - obejmującego analizą wszystkie istotne obszary
działania firmy - a przez to dostarczającego wsparcia równocześnie całej firmie - a nie tylko jej wybranym fragmentom.
W takiej sytuacji, doradca w ścisłej i bieżącej
współpracy z zespołem pracowników identyfikuje problemy i ich źródła. Taka metoda działania pozwala
na uzyskanie synergii doświadczenia i umiejętności pracowników
oraz wiedzy eksperckiej i moderowania prac przez konsultantów.
Koncepcje wypracowywane są zespołowo, a pracownicy firmy są ich współtwórcami.
Jest to niezwykle ważne na etapie wdrażania rozwiązań. Kadra firmy silnie
identyfikuje się z tymi koncepcjami, gdyż stanowią one ich własny dorobek.
Zwykle występujemy w roli klasycznego, kreatywnego doradcy:
- proponujemy kierunki działania,
- wskazujemy możliwości,
- ostrzegamy o problemach i zagrożeniach,
- szkolimy i dzielimy się doświadczeniami,
- rekomendujemy optymalny wybór, ale to Klient podejmuje decyzję.
|
|
|